Veelgestelde vragen

Bestellen

Zijn de getoonde prijzen op de website inclusief BTW?

Ja, alle getoonde prijzen zijn inclusief BTW.

Kan ik vanavond al uit eten?

Ja, je ontvangt vrijwel direct een bevestigingsmail met jouw unieke membercode. Met je membercode kun je de RestaurantKaart app activeren en de kaart via de app meteen gebruiken.

Hoe wordt de Restaurant Kaart geleverd en wanneer kan ik deze gebruiken?

Nadat je de RestaurantKaart hebt besteld krijg je direct per mail je membercode toegestuurd. Deze membercode kun je gebruiken om de RestaurantKaart app te activeren. Je kunt direct gebruik maken van de geactiveerde app op je telefoon. Meer informatie hierover kun je vinden op www.restaurantkaart.nl/app.

Welke betaalmethoden worden er gehanteerd?

Je kunt je RestaurantKaart betalen via Ideal.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Op onze bestelpagina kun je een bestelling plaatsen. Nadat je je gegevens hebt ingevoerd kun je via de betaalknop betalen met Ideal. Je bestelling wordt per email bevestigd.

Heb ik bedenktijd / het recht op herroeping?

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt in principe 14 dagen na de dag waarop u de dienst heeft gekocht. U verzoekt in het bestelproces namelijk om directe levering van de dienst. Mocht u niet gebruik maken van de app, maar enkel van de fysieke kaart, dan verstrijkt de termijn 14 dagen nadat u de kaart heeft ontvangen.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijv. schriftelijk, per post, of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruik maken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. Het formulier vindt u hier: http://bit.ly/1NBBSzQ. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping:
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen* die u tot op dat moment heeft gedaan onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

* U bent gehouden de abonnementskosten te betalen voor de dienst tot het moment van ontbinding.

Lidmaatschap

Is de prijs van de RestaurantKaart per maand of per jaar?

De bedragen die genoemd zijn bij de verschillende abonnementen (Gourmet, Conoisseur en Gastronome) zijn bedragen per maand. Na de abonnementsperiode kan er maandelijks worden opgezegd.

Hoe weet ik tot wanneer mijn RestaurantKaart abonnement loopt?

In de 'Mijn kaart' omgeving in de app staat omschreven tot wanneer je abonnement loopt. Na deze periode is de RestaurantKaart maandelijks opzegbaar.

Spelregels

Wat zijn de belangrijkste spelregels voor het gebruik van de RestaurantKaart?

Met de RestaurantKaart ga je buitengewoon uit eten bij een geselecteerde groep restaurants. Deze restaurants hebben het RestaurantKaart keurmerk en leveren een buitengewone ervaring aan de RestaurantKaart leden. Als extra voordeel ontvangen RestaurantKaart leden 50% korting op de totale foodrekening. Dus ook je tafelgenoten krijgen korting.

Deelnemende restaurants kunnen zelf vooraf aangeven aan hoeveel personen er maximaal korting wordt gegeven. Dit staat per restaurant aangegeven op de website en de Restaurant Kaart app. De 50% korting is altijd geldig voor minimaal 2 personen per tafel.

Met de RestaurantKaart willen wij van doordeweeks uit eten gaan de gewoonste zaak van de wereld maken. De RestaurantKaart is dus altijd geldig op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag. Vaak is de kaart ook geldig in het weekend. Dit staat aangegeven op de restaurantpagina op de site en in de RestaurantKaart App.

Wanneer je wilt reserveren is het belangrijk dat je altijd telefonisch contact opneemt en daarbij aangeeft dat je in het bezit bent van een RestaurantKaart. Zo kan het restaurant zich voorbereiden om een buitengewone ervaring te bieden!

Nadat je in het restaurant hebt gegeten laat je je digitale RestaurantKaart zien via de app.

Hoe vaak kan ik uit eten met de RestaurantKaart?

Met de RestaurantKaart kun je zo vaak uit eten als je wilt zo lang je lidmaatschap geldig is.

Kunnen we met de RestaurantKaart bestellen wat we willen?

Je kunt alles bestellen, tenzij anders is aangegeven. Van gerechten a la carte tot complete menu’s.

Met hoeveel mensen kan ik gebruik maken van de RestaurantKaart

Al je tafelgenoten kunnen mee profiteren van de 50% korting op de foodrekening. Check wel altijd vooraf (via onze site of app) wat het maximum aantal personen is dat het restaurant voor de RestaurantKaart hanteert.

Mag ik de RestaurantKaart van iemand anders gebruiken?

Nee, de RestaurantKaart is een persoonlijke kaart en zal ook zodanig worden gecheckt door de restaurants.

Is de RestaurantKaart ook geldig tijdens feestdagen?

Dit varieert per restaurant. Neem hier voor contact op met het restaurant waar je wilt gaan eten.

Geldt de 50% korting ook op mijn drankjes?

Nee, de korting geldt uitsluitend op het eten.

Kan ik ook alleen uit eten met de RestaurantKaart?

Ja, ook wanneer je alleen uit eten gaat krijg je 50% korting op de foodrekening.

Restaurants

Hoe weet ik welke (nieuwe) restaurants de RestaurantKaart accepteren?

Via onze website restaurantkaart.nl en via onze RestaurantKaart app kun je op de hoogte blijven van alle restaurants die meedoen met de RestaurantKaart. Daarnaast zullen we via social media onze gasten informeren over nieuwe restaurants. Iedere dag zal de lijst met restaurants worden geupdate.

Verdienen restaurants nog wel wat met de RestaurantKaart?

Deze unieke korting op het eten is natuurlijk fantastisch voor onze gasten, maar kan alleen uit als onze aangesloten restaurants ook tevreden zijn. We vragen onze gasten daarom om naast het heerlijke eten ook te genieten van een drankje!

Ik kan mijn favoriete restaurant niet meer vinden, hoe kan dit?

Controleer altijd of je de juiste zoekfilters hebt geselecteerd in de restaurant pagina. Daarnaast kunnen restaurants de samenwerking met de RestaurantKaart opzeggen. Vanuit de RestaurantKaar doen wij ons uiterste best om dit zoveel mogelijk te beperken, echter zijn restaurants vrij om dit te bepalen. Daarnaast komen er iedere week nieuwe restaurants bij die met de RestaurantKaar meedoen. Houd voor een actueel overzicht altijd de website en onze Facebookpagina bij.

Mijn favoriete restaurant staat niet meer op jullie website?

Iedere week sluiten wij nieuwe restaurants aan die meedoen met het RestaurantKaart concept. Echter, restaurants bepalen zelf wanneer zij willen meedoen of willen stoppen met de deelname aan ons concept. Het is daarom ook mogelijk dat restaurants stoppen. Natuurlijk proberen wij dit zoveel mogelijk te beperken.

Het restaurant waar ik wil eten hanteert een maximum van 2 personen. Ik wil hier graag met 4 personen eten. Mag dit?

Restaurants bepalen zelf wat het maximale aantal personen is waarop de RestaurantKaart korting van toepassing is. Uiteraard is het mogelijk om met meer mensen te eten dan het maximale aantal personen waarop de korting van toepassing is. Wanneer je bijvoorbeeld met 4 personen gaat eten in een restaurant waar maximaal 2 personen de RestaurantKaart korting krijgen, krijgen dus 2 personen 50% korting op het eten en 2 personen betalen de normale prijzen.

Kaart

Wat moet ik doen als ik mijn telefoon met daarop de RestaurantKaart App ben kwijtgeraakt?

Neem dan even contact op met onze klantenservice.

Anders

Ik heb een klacht

Heb je een klacht over de RestaurantKaart of over onze dienstverlening? Neem dan contact met ons op via [email protected]. Je ontvangt direct een ontvangstbevestiging en wij zullen binnen 14 werkdagen inhoudelijk reageren. Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kan je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509LP in Den Haag (zie ook www.sgc.nl). Tevens kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

App

Wat zijn de systeemvereisten om de app te gebruiken?

Je kunt de RestaurantKaart app downloaden op een Android of IOS toestel. Let er wel op dat je IOS 8 of hoger hebt!